ارز های مجازی

بیت کوین - اتریوم - زی کش و ...

ارز های مجازی

بیت کوین - اتریوم - زی کش و ...

قانونگذاران آمریکا لایحه اعمال تحریم ها در مورد ارز دیجیتال ملی ایران را به اجرا گذاشتند

قانونگذاران ایالات متحده لایحه ای را برای اعمال تحریم های بیشتر بر موسسات مالی ایران و توسعه و استفاده از ارز دیجیتال ملی معرفی کرده اند. HR7321 در مجلس نمایندگان توسط نماینده مایک گالاچر در تاریخ 17 دسامبر معرفی شد.


در تلاش برای مبارزه با پول شویی و فعالیت های مربوط به تروریسم، "قانون ممنوعیت امور غیر قانونی ایران" خواستار تحریم در مورد بخش مالی ایران و توسعه و استفاده از رمزنگاری ملی است.


این قانون به طور خاص معاملات، تامین مالی یا معاملات دیگر مربوط به یک ارز دیجیتال ایران را ممنوع کرده و همچنین به افراد خارجی که در فروش، عرضه، نگهداری یا انتقال پول دیجیتال قرار دارند، تحریم ها را اعمال می کند.


این کنوانسیون همچنین خواستار گزارش کنگره در مورد پیشرفت دولت ایران در توسعه یک ارز دیجیتال مستقل است. یک لایحه مربوطه در سنای 13 دسامبر توسط سید تد کروز، امیدوار کننده سابق ریاست جمهوری در مجلس سنا معرفی شد.


دولت ایالات متحده در سال 2005 تحریم های علیه ایران را بر برنامه هسته ای خود اعمال کرد، در حالی که مجلس سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده در سال 2010 قانون جامع تحریم ها، حسابدهی و واگذاری ایران را تصویب کرد. تحریم ها بر بخش مالی کشور تأثیر گذاشت، ایران از دسترسی مستقیم به نظام مالی ایالات متحده منع شد.


تحریم ها در سال 2015 لغو شد پس از آنکه کشور موافقت کرد تا برنامه هسته ای خود را برای برآورده کردن استانداردهای بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی در برنامه جامع اعدام مشترک (برجام) برآورده کند.


با این حال، در ماه مه 2018، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد تامپام اعلام کرد که آمریکا از برجام خارج خواهد شد که تحت اختیار رئیس جمهور او باراک اوباما بود. بعدا تحریم ها مجددا آغاز شد.


بسیاری از ایرانی ها به عنوان یک راه برای لغو تحریم ها به معکوس تبدیل می شوند. در ماه مه، محمد رضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون پارلمانی ایران در امور اقتصادی، به عنوان یک روش امیدوارکننده برای جلوگیری از انجام معاملات دلار آمریکا و همچنین امکان تعویض سیستم پرداخت بین بانکی (سوئیفت)، به اوراق بهادار اشاره کرد.


بنا بر گزارشها در ماه دسامبر گذشته، ایرانیان به دلیل مشکلات اقتصادی به بیت کوین تبدیل شده اند. علیرغم سقوط اخیر بازارهای رمزنگاری و نوسانات ارز ریالی ملی ناشی از تحریم ها، مردم ایران همچنان ادعا می کنند که از استخراج بیت کوین ثروتمند شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.