ارز های مجازی

بیت کوین - اتریوم - زی کش و ...

ارز های مجازی

بیت کوین - اتریوم - زی کش و ...

بیت کوین در روز به حدود 30 درصد می رسد، چون جنگ داخلی ارزها در حال وقوع است

پنج روز پیش، هارد فورک سختی از رمزنگاری نقدی بیت کوین گذشت. پنج روز طولانی . به دنبال آن، جنگ داخلی که بازارهای رمزنگاری ارزانی را در برگرفته بود، شروع به کار کرد، با مخالفان گفت که هارد فورک آنچه که یک هفته وحشیانه برای قیمت های گسسته بود.


دو هارد فورک - Bitcoin Cash ABC و Bitcoin Cash SV - همچنان در یک جنگ "هش" مشغول به کار هستند، که در اینجا می توانید بیشتر بخوانید.


با این حال، نسخه بیت کوین نقدی پیش از بیل، و Bitcoin Cash به خودی خود یک هاردفورک از بیتکوین اصلی است - در حال تحمل آن بسیار سنگین است.


در اوج این ماه، قیمت آن نزدیک به 640 دلار بود. با این حال، تا شنبه - روز بعد از هارد فورک - تقریبا نیمی از این مقدار بود. امروزه، با این حال، این شدیدترین ضربه از پیشرو در بورس اوراق بهادار است، با 30٪ از ارزش آن در 24 ساعت گذشته پاک شده است.


این امر، به طرز عجیب و غریب، پس از یک تظاهرات بسیار کوچک، شاهد افزایش قیمت Bitcoin به بیش از 308 دلار بود که این میزان در یک مرحله پایین تر از 240 دلار در هفته افت کرد. اما این صعود امید کاذب بود و سقوط سریع و بی رحمانه بود. در حال حاضر در حال فروش است که در آن، حدود 245 دلار بود. در عین حال، Bitcoin Cash ABC و Bitcoin Cash SV، هر دو روز مثبت داشتند (با Bitcoin Cash ABC یکی از چند سکه است که در ردیاب سکه CryptoCompare از بین رفته است).


نبرد خشمگین است و بیت کوین از 24 سکه برتر در طول 24 ساعت گذشته به عنوان مجموعهای از 10 ارز دیجیتال استفاده می کند. به نظر می رسد یک روز طولانی در رمزنگاری است...

Bitcoin به پایین ترین سطح در 13 ماه می رسد

بیت کوین برای اولین بار در 13 ماه زیر 5000 دلار فروخت و این به دلیل یک جنگ داخلی بین دو نام بزرگترین رمزنگاری است.


این ارز دیجیتال در طول 24 ساعت گذشته تقریبا 14 درصد کاهش یافته است و در اوایل روز سه شنبه معادل 4843 دلار فروخته شده است، که تقریبا 25 درصد کمتر از یک هفته پیش است.


در میان فروش گسترده تر آن، حدود 24 میلیارد دلار از بازار سرمایه بیش از 2000 نشانه رونق Coinmarketcap حذف شد.


بیت کوین از تاریخ 12 اکتبر سال گذشته در قیمت 5000 دلار معامله نکرده است، زمانی که به طور خلاصه طی یک دوره نقطهن عطف در دوران ناگهانی خود، تا زمانی که قیمت بالای 20،000 دلار آمریکا بود، گذشت.


پول دیجیتال در سال 2018 دلار در حدود 6000 دلار فروخته شده است پس از آنکه بازار کل بازار اوراق بهادار در ابتدای سال جاری سقوط کرد، اما بسیاری از علاقه مندان به این باور بودند که قیمت آن کمتر از 5 هزار دلار نباشد.


Ripple، دومین بزرگترین رمزنگاری ارز، در زمان نوشتن تقریبا 6 درصد کاهش یافت، در حالی که اتروم تقریبا 16 درصد از دست داده بود.

سقوط دوباره بازار ارزهای دیجیتال

طی ۲۴ ساعت گذشته، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در ادامه سقوط خود با حدود ۴ میلیارد دلار خروج سرمایه، از ۱۸۵ میلیارد دلار به ۱۸۱ میلیارد دلار رسیده است.

روز ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان)، در یکی از بدترین اصلاحات قیمتی یک روزه در تمام سال ۲۰۱۸، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در تنها چند ساعت بیش از ۲۷ میلیارد دلار کاهش یافت.


بیت کوین کش با ترکیبی از ارزش دو فورک خود یعنی BCHABC و BCHSV بیش از هفت درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است و قیمت BCHABC، که به عنوان زنجیره اصلی بیت کوین کش طبق نقشه راه آن محسوب می‌شود، با حدود ۱۵ درصد سقوط به قیمت ۲۵۰ دلار رسید.


کف ۴۸۰۰ دلاری برای بیت کوین؟

روز گذشته، ۱۶ نوامبر، یکی از تحلیلگران و تریدرهای مطرح ارزهای دیجیتال، با نام کاربری Crypto Rand از احتمال سقوط بیت کوین به قیمت ۴,۸۰۰ تا ۵,۰۰۰ دلار خبر داد.


این کاربر اذعان داشت از آنجایی که شاخص‌های تکنیکال سیگنالی مبنی بر وجود کف قیمتی در سطوح فعلی را ارائه نمی‌دهند، می‌توانیم سقوط قیمت به محدوده ۴,۸۰۰ تا ۵,۰۰۰ دلار را محتمل بدانیم.

بایننس به کاربران ایرانی برای خروج سرمایه‌هایشان هشدار داد

صرافی نام‌آشنای بایننس به باقی کاربران ایران در این صرافی توصیه کرده دارایی‌های‌ خود را از آن خارج کنند. این اقدام بایننس در راستای تمایل این صرافی به پیروی از تحریم‌های بین‌المللی انجام می‌شود.

در روزهای اخیر کاربران ایرانی ایمیلی با مضمون زیر دریافت کرده‌اند:

<<اگر شما حسابی در بایننس دارید و دسته‌بندی موارد تحریم شامل شما می‌شود، لطفا هرچه سریعتر دارایی خود را از بایننس خارج کنید.>>

به گفته منابع ایرانی، در ابتدای امر صرافی بایننس که در کشور مالت واقع شده و از اظهار نظر دراین باره خودداری می‌کرد، حساب کاربرانی که پاسپورت ایرانی را به عنوانی بخشی از فرایند شناخت مشتری (KYC) به این صرافی ارائه داده بودند، مسدود کرد.


از سوی دیگر بنا به گفته برخی تریدرهای ایرانی، این صرافی در هفته جاری شروع به دادن هشدار با حساب‌های مرتبط با آی‌پی ایران کرد تا دارایی‌های خود را از آن خارج کنند.

بیت‌مکس و بیترکس دو نمونه از چندین صرافی‌ ارز دیجیتال هستند که استفاده از سرویس خود را برای کاربران ایرانی در سال‌های گذشته ممنوع کرده‌اند. در میان این ممنوعیت‌ها مسدود کردن دارایی و بازنگرداندن آن به کاربران ایرانی نیز مشاهده شده است.

البته این کار منجر به ایجاد اتحادی در جامعه بیت کوین ایران برای ایجاد دادوستدهای محلی و حمایت از شبکه شده است.

بایننس زمانی نیت قطع ارتباط با کاربران ایرانی را پیدا کرده که طبق گزارش‌ها در طرف دیگر نهادهای ایرانی برنامه حرکت به سوی ارز دیجیتال ملی، همانند پترو ونزوئلا، را دنبال می‌کنند.

لیست کاملی از کشورهای سازگار با بیت کوین برای کسب و کارهای ارز رمزپایه در ۲۰۱۸

یکی از بزرگترین مزیت­‌های پذیرش بیت کوین ، ذات جهانی آن است. در هر جایی از دنیا باشید، تا وقتی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، می­‌توانید از بیت کوین استفاده کنید و پول ارسال یا دریافت نمایید. با وجود این، بعضی بخش‌­های دنیا به نسبت سایرین با کاربران بیت کوین سازگارترند.


هر شخصی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار بیت کوین است بالطبع از آن کشورهای نادری که عملا از استفاده بیت کوین را چه از طریق مقررات سنگین، مالیات سنگین، بانک­‌ها یا حتی ممنوعیت‌­های آشکار منع می­‌کنند، دوری می‌­کند.


خبر خوب این است که این کشورهای ناسازگار، نادر هستند. اکثر دولت­‌ها همچنان در حال تصمیم­گیری به منظور چگونه مواجه شدن با بیت کوین هستند و هنوز قانون تعیین کننده­ای تصویب نکرده‌­اند. رویکرد مرسوم دسته‌­بندی بیت کوین تحت یک دسته از پیش موجود است تا قوانین حاکم را بتوان برای آن اجرا کرد، که این موضوع معمولا در رابطه با مالیات است.


با این حال کشور‌های بخصوصی در حال تلاشی هماهنگ برای پذیرش بیت کوین هستند، زیرا می­‌دانند که بیت کوین می­‌تواند مزیتی بسیار بزرگ برای آینده اقتصادی آن‌ها باشد. با ترغیب کردن پذیرش بیت کوین و جذب شرکت­‌های بیت کوین، این کشورها به دنبال این هستند که خودشان را در نوآوری اقتصادی پیشرو باشند.


این مقاله بهترین کشورهای ممکن برای ایجاد یک کسب و کار ارز دیجیتال را بررسی می­‌کند.  نرخ مالیات روی بیت کوین و نگرش قانون‌گذاران و بانک­‌ها نسبت به آن را می­‌سنجیم. از آن‌جا که این مسائل در معرض تغییر قرار دارند، منابع به روز هستند.


کشورها از بهترین به بدترین، بر اساس پایین بودن مالیاتشان، سپس بر اساس وضوح قوانین، بر اساس دوستانه بودن بانک­‌ها و در نهایت این که آن کشور تا چه حد خوب و مناسب برای کسب و کار است، لیست شده­‌اند.


لیست کشورها:


۱. مالت


۲. برمودا


۳. سوئیس


۴. جبل الطارق


۵. اسلوونی


۶. سنگاپور


۷. استونی


۸. گرجستان


۹. بلاروس


۱۰. هنگ کنگ


۱۱. ژاپن


۱۲. آلمان