ارز های مجازی

بیت کوین - اتریوم - زی کش و ...

ارز های مجازی

بیت کوین - اتریوم - زی کش و ...

ریپل (Ripple) چیست؟

بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین تنها ارزهای دیجیتال نیستند، ارزهای دیجیتال دیگری نیز هستند که حرف زیادی برای گفتن دارند. یکی از آنها ریپل (Ripple) است و با نماد XRP شناخته می‌شود.


ریپل برای بانک‌ها و انتقال پول بین‌المللی ساخته شده است. ریپل هنوز با بیت‌کوین یا اتریوم فاصله زیادی دارد ولی به خاطر قیمت کمی که دارد، افراد بیشتری به آن علاقه نشان می‌دهند. افزایش قیمت ریپل باعث شده جز 5 ارز برتر از لحاظ ارزش بازار شود.

ریپل بطور رسمی در سال 2012 متعاقب Ripplepay و به عنوان یک سیستم پرداخت فوری (real-time gross settlement system مخفف RTGS) و همچنین تبدیل ارز و ارسال ارز ایجاد شد.

گرچه این ارز در سال 2012 منتشر شده ولی گفته می‌شود ریپل قدیمی‌تر از بیت‌کوین است. براساس گفته Bitcoin Magazine نسخه اصلی این شرکت در سال 2004 ایجاد شده است و از آن زمان تاکنون جایگاه خاصی نداشته، تا اینکه یک تیم مدیریت حرفه‌ای هدایت شرکت را در دست گرفته است.


با وجودیکه ریپل ارزی در قالب بیت‌کوین نیست ولی نمی‌توان آنرا خارج از اکوسیستم ارزهای دیجیتال دانست.


ارز دیجیتال ریپل توسط بانک‌ها و سایر موسسات مالی پذیرفته شده و این شرکت‌ها اعتقاد دارند سیستم ریپل می‌تواند قیمت بهتر و امنیت بیشتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال ارائه کند.


این ارز به کاربرانش اجازه می‌دهد ارسال، دریافت و نگهداری ارز ریپل را بصورتی غیرمتمرکز توسط شبکه ریپل انجام دهند. شرکت دارای جریان وجوه نقد مثبت است و مقدار زیادی XRP را ذخیره کرده است که هر از گاهی وارد بازار می‌کند.


اما مزیت اصلی ریپل برای بانک‌ها، نقدشوندگی آن است.


نقدینگی موردنیاز بانک‌ها امروز با جریان وجوه نقدی که مردم برای بانک‌ها می‌آورند تامین می‌شود. ولی این اعتقاد وجود دارد که چنین مدلی به هیچ وجه کارآمد نیست. شما می‌توانید از دارایی‌های دیجیتال برای افزایش نقدشوندگی بهره بگیرید و ریپل به طور خاصی این موقعیت را داراست.


مزیت دیگر ریپل این است که فقط 3.6 ثانیه طول می‌کشد تا تراکنش‌های آن انجام شود، برای بیت‌کوین همین تراکنش در 4 ساعت انجام می‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.